Koninklijke FrieslandCampina N.V.

Koninklijke FrieslandCampina N.V.

Aantal werknemers
>19.000
Branche
Food Industry - Dairy
Website
http://www.frieslandcampina.com/nederlands/
Overige informatie
Twitter: @FrieslndCampina
Centraal Kantoor FrieslandCampina N.V.
Bezoekadres:
Stationsplein 4
3818 LE Amersfoort
Postadres:
Postbus 1551
3800 BN Amersfoort

Telefoon:033-713 33 33

info@frieslandcampina.com

We voorzien miljoenen mensen in meer dan honderd landen van al het goede van melk met producten die een belangrijke rol spelen in de voeding en het welzijn van mensen. Wij zijn samen met de leden-melkveehouders van FrieslandCampina expert in melk en breiden onze kennis over toepassingen ervan voortdurend uit.

Wij spelen een belangrijke rol in de dagelijkse voorziening van voeding aan honderden miljoenen mensen verspreid over de wereld. Consumenten voorzien we van producten zoals zuiveldranken, baby- en kindervoeding, kaas, boter, room, desserts en functionele ingrediënten op basis van zuivel. Naast consumentenproducten leveren we bijvoorbeeld room- en boterproducten aan professionele afnemers en ingrediënten en halffabricaten aan de voedingsindustrie en aan de farmaceutische sector.

Wij zijn samen met de leden-melkveehouders van FrieslandCampina expert in melk en breiden onze kennis over toepassingen ervan voortdurend uit. Die kennis strekt zich uit van de kwaliteit van het grasland waarop de koeien grazen tot het op de markt brengen van smakelijke kazen, gezonde zuiveldranken en de best mogelijke ingrediënten voor de voedingsmiddelen- en farmaceutische industrie. En alle stappen daartussen.

Onze onderneming
Koninklijke FrieslandCampina is een multinationale zuivelonderneming waarvan alle aandelen in handen zijn van Zuivelcoöperatie FrieslandCampina, waarbij 14.800 leden-melkveebedrijven in Nederland, Duitsland en België zijn aangesloten. Onze producten zijn in meer dan honderd landen te koop. De belangrijkste regio’s zijn Europa, Azië en Afrika. Ingrediënten worden wereldwijd verkocht. In 2010 bedroeg onze omzet bijna 9 miljard euro. Wij hebben ruim 19.000 medewerkers in 25 landen.

Onze ambitie
We hebben twee belangrijke ambities die de onderneming richting consumenten en de leden-melkveehouders wil vervullen.
We willen mensen vooruit helpen in het leven met natuurlijke zuivelproducten. Met melk kunnen we inspelen op de groeiende vraag op de wereldmarkt naar gezonde voeding die op duurzame wijze is geproduceerd. Melk bevat immers essentiële voedingsstoffen, zoals eiwitten, vetten, melksuikers, vitaminen en mineralen.
Daarnaast willen we de meest aantrekkelijke zuivelonderneming zijn voor de leden-melkveehouders van de coöperatie. We streven er naar om in 2020 ten opzichte van 2009 een substantieel hogere prestatietoeslag voor de melk uit te keren en een hogere uitkering te verstrekken in de vorm van vermogen op naam via ledenobligaties.
Onze strategie route2020 is erop gericht om deze aspiraties te verwezenlijken, door met investeringen en innovatie in te zetten op speerpunten van waardegroei. Op basis van de ontwikkelingen die wij zien in de maatschappij en bij consumenten en afnemers, zetten we voor consumenten in op gezonde en verantwoorde voeding en op voedingskundige voordelen. Voor professionele en industriële klanten richten we ons op functionele eigenschappen van onze ingrediënten, zodat zij hun producten beter en smakelijker kunnen maken.

Wij zijn gefascineerd door de mogelijkheden van melk.
Melk is van nature één van de rijkste voedingsbronnen. Onze zuivelproducten leveren niet alleen een unieke smaakbeleving, maar ook eiwitten, vetten, vitaminen, mineralen en melksuikers; bouwstoffen en brandstoffen die belangrijk zijn voor de gezondheid en het welzijn van mensen. Melk heeft grenzeloze mogelijkheden. Nog steeds is er veel te ontdekken en te ontwikkelen.

Wij hebben meer dan 130 jaar duurzame zuivel op onze naam staan.
Bij elke stap in de zuivelketen geven onze bijna 15.000 leden-melkveehouders en medewerkers blijk van hun deskundigheid. Wij streven voortdurend naar het verbeteren van onze prestaties. Talent management, innovatie en melkexpertise zijn hierbij belangrijk.

Als coöperatie vormen we een team en kunnen we op elkaar vertrouwen.
Onderlinge samenwerking is voor onze mensen belangrijk. We zijn een internationaal bedrijf met een locale focus. We werken nauw samen met de mensen in de gemeenschappen waar we actief zijn. We creëren waarde voor onze leden-melkveehouders en we dragen verantwoordelijkheid voor onze acties. Daarbij bouwen we aan een cultuur waarin vertrouwen, integriteit en inspiratie centraal staan.

C-stories

C-stories van deze company

Meer C-stories

Meer C-stories

CStories.nl is een uitgave van Adformix.
© 2018 www.cstories.nl - alle rechten voorbehouden.