Hoe word je een digitale koploper?

‘Wij leveren altijd’

Gespecialiseerd in e-commerce en data, dat is Salmon. Onder die naam gaat Eperium verder waar het goed in is: klanten transformeren in digitale koplopers als het gaat om online verkoop. Salmon is sterk in de branches supermarkten, food, b2b en luxury brands.

“Dit jaar zijn we uitgegroeid tot een van de grootste e-commercespelers van Europa. Met dank aan de overname door het Britse Salmon, onderdeel van reclamereus WPP”, zegt Gertjan Schaefers, CEO Salmon Nederland. “Een bijkomend voordeel is dat Groot-Brittannië vooroploopt in volwassenheid van e-commerce. Er wordt daar enorm veel meer geïnvesteerd in digitale vernieuwingen. Met onze ruime ervaring en expertise zetten wij deze vernieuwingen en technologieën snel om in praktische oplossingen voor onze klanten.” Salmon heeft kantoren in Londen, Amsterdam, Delhi, Melbourne en Beijing en opent op korte termijn ook een kantoor in de Verenigde Staten. “Zo’n 50% van onze projecten is internationaal. Wij ondersteunen klanten bij het uitrollen van hun digitale commerciële kanalen over de hele wereld.”

 

Kansen en innovatie

Schaefers: “Bedrijven die online succesvol zijn besteden veel aandacht aan het continu verbeteren van de klantbeleving en het verhogen van de conversie.” Om succes te creëren zijn experimenteren en snelheid essentieel. “Wat werkt wel en wat werkt niet voor je klanten.” Met continuous improvement en het DevOps-framework maakt Salmon het voor zijn klanten eenvoudig en makkelijk om snel verbeteringen door te voeren in hun e-commerceomgeving. Salmon kijkt naar de grote innovatieve spelers in de markt en maakt de daarbij gebruikte technologieën vervolgens zo snel mogelijk beschikbaar. Gepersonaliseerde en datagedreven technieken maken bijvoorbeeld boodschappen doen nog eenvoudiger en sneller. Het zal niet lang duren voordat bestellen via spraakassistentie (voice-assistents) zoals Alexa (Amazon), Siri (Apple) of Home (Google) volledig is ingeburgerd.

‘Wij leveren altijd’

 

Klantgedreven aanpak

Schaefers legt zijn visie op tafel. “Geen enkel bedrijf ontkomt aan digitalisering; alles in de wereld gaat digitaal. Dit is een onomkeerbare beweging die voor bedrijven soms te snel en te complex is om op de voet te volgen. Salmon maakt dit simpel en zorgt voor oplossingen die snel businesswaarde creëren. Snelheid is de sleutel tot succes! Projecten van een jaar of langer zijn verleden tijd. Wij zijn nu bijvoorbeeld in staat om binnen enkele dagen een volwaardige e-commerceoplossing in de cloud op te leveren die ook nog eens volledig geïntegreerd is met het ERP-systeem van de klant. Daarnaast leveren wij altijd!”, zegt Schaefers. “Onze klantgedreven aanpak verandert onze klanten in digitale koplopers.”

Bekijk 2017
Magazine
Emerce 100
Uitgave
2017
Auteur
Fidessa Docters van leeuwen
Fotograaf
Fjodor Buis

C-quotes

  • Hoe word je een digitale koploper? Klanten voorop laten lopen
  • Hoe word je een digitale koploper? Snelheid en innovatie zijn de sleutel tot succes
 

Vergelijkbare C-stories

CStories.nl is een uitgave van Adformix.
© 2017 www.cstories.nl - alle rechten voorbehouden.