Qwindo: het antwoord op dure marktplaatsen

‘We hebben een lang trackrecord van innovatie’

MultiSafepay behoort tot de top drie van paymentserviceproviders (PSP) in Nederland. Het onderscheidt zich door zelf innovatieve betaalproducten te ontwikkelen. Zoals Qwindo: een app die webshops en consumenten tegen een scherp tarief verbindt.

MultiSafepay biedt webshops een compleet aanbod van online en mobiele betaaloplossingen. “We hebben ruim 15.000 klanten”, zegt Sales Manager Frank Rengenhart. “We zijn sterk in het mkb+-segment en trekken grotere internationale spelers aan.” Het in 1999 opgerichte bedrijf levert betaalmethoden, maar ontwikkelt ook eigen betaalproducten die de conversie doen stijgen. “MultiSafepay is gedreven door innovatie”, zegt Rengenhart. “Met Betaal na Ontvangst zijn we de enige PSP die een zelf ontwikkeld achterafbetaalproduct aanbiedt. Met E-invoicing geven we klanten alle tools om hun elektronische factureringen en betalingen zelf te beheren. MultiSafepay bouwt als een van de weinige betaalproviders in Europa alle plugins zelf, waarmee onze klanten moeiteloos de vele beschikbare e-commerceplugins integreren. Hierdoor kunnen wij heel snel schakelen bij vragen en met ontwikkelaars.”

 

Qwindo

Recent kondigde MultiSafepay een native mobile shopping app aan: Qwindo. “We hebben deze app ontwikkeld om onze klanten tegen scherpe tarieven te helpen concurreren met grote online marktplaatsen”, vertelt COO Max Verduyn. “Veel van onze klanten plaatsen producten tegen hoge commissies op Bol.com. Deze commissies kunnen oplopen tot wel 27%. Zo zitten die marktplaatsen in een zetel. Verkoopt een product niet? Dan hebben zij geen voorraadrisico. Verkoopt het wel? Dan bieden ze het zelf alsnog aan.” Dankzij Qwindo verdwijnt dit probleem. “De productinformatie die in de app wordt gedeeld, is niet in zoekmachines vindbaar en concurreert daarmee niet met je eigen webwinkel”, vult Verduyn aan. “Qwindo zorgt voor extra verkoop vanuit zijn mobiele-warenhuisapp en ontsluit zo nieuwe consumenten voor de webwinkels.”

‘We hebben een lang trackrecord van innovatie’

 

Niet concurreren

Het grootste voordeel? Extra verkoop voor de merchant uit een kanaal dat niet concurreert met zijn andere marketingefforts. En dat tegen veel lagere kosten dan bij andere marktplaatsen. Alle orders verwerkt MultiSafepay via het betaalplatform, waardoor er geen onderscheid in de workflow ontstaat. Dit stelt de merchant ook in staat om automatisch zijn voorraad en content in te laden, zonder dat hiervoor handmatige handelingen nodig zijn.

Consumenten krijgen 10% van elke order als korting op de volgende aankoop. Tevens krijgt iedere nieuwe gebruiker van Qwindo 5 euro korting op zijn eerste aankoop. Hier komt nog eens 5 euro bij voor elke nieuw uitgenodigde gebruiker. Verduyn: “We gaan met Qwindo het mkb helpen om structureel meer verkopen te realiseren.”

Bekijk 2017
Magazine
Emerce 100
Uitgave
2017
Auteur
Marco Mulders
Fotograaf
Fjodor Buis
 

CStories.nl is een uitgave van Adformix.
© 2017 www.cstories.nl - alle rechten voorbehouden.