BMW Group Financial Services André van Rheenen toevoegen / Vooral veel mobiliteitsgemak

‘Het gaat om de juiste invulling van mobiliteitsbehoeften. Dat is wat telt.’

BMW Group Financial Services heeft rijplezier en mobiliteitsgemak met uitstekende dienstverlening voor zijn klanten als oogmerk. Dienstverlening met persoonlijke aandacht door enthousiaste medewerkers met goede kennis. Want de automobilist alle autozorgen uit handen nemen, is het doel van BMW’s en MINI’s lease- en financieringsmaatschappij.

Letten op wat er speelt in een steeds veranderende wereld, trends in mobiliteit spotten, en uiteraard waar mogelijk proactief reageren op wat de particuliere en zakelijke automobilist wenst en nodig heeft. Dat zijn de uitdagingen waarvoor BMW’s lease- en financieringsmaatschappij zich gesteld ziet. “Het is onze verantwoordelijkheid dat we het nu en in de toekomst goed doen voor al de automobilisten en motorrijders die onze services afnemen”, zegt Horst Tampl, managing director van BMW Group Financial Services in Nederland. “Wij moeten vandaag dingen doen voor morgen, maar zeker ook alvast voorbereidingen treffen die waarde hebben voor de volgende drie tot vijf jaar.” Daarbij gaat het niet alleen om de afwikkeling van de financiële en zakelijke beslommeringen, hoewel die vanzelfsprekend heel belangrijk zijn, maar vooral ook om het rijden van een BMW – of een MINI – zo eenvoudig, onbezorgd en prettig mogelijk te maken.

Het gaat de lease- en financieringsmaatschappij van BMW en MINI dan ook om het leveren van optimale dienstverlening en klantenservice om de verkoop van nieuwe BMW’s en MINI’s te ondersteunen. “Dat doen we uiteraard in nauwe samenwerking met onze dealers”, vindt Tampl. Niet iedereen is bereid of in staat om 30.000, 50.000 of 100.000 euro op tafel te leggen om een auto aan te schaffen. Wel kunnen heel veel mensen 500 tot 800 euro per maand betalen. “En dat is onze business”, benadrukt Tampl. “Het gaat erom wat mensen willen en kunnen betalen om aan hun mobiliteitsbehoefte te kunnen voldoen. De meeste mensen stellen zich namelijk niet de vraag of een auto van bijvoorbeeld 50.000 euro mogelijk is; ze vragen zich af wat ze zich met hun mobiliteitsbudget kunnen veroorloven, waarbij ze ook rekening houden met verzekering en onderhoud. Eigendom wordt steeds minder van belang. Het gaat om de juiste invulling van hun mobiliteitsbehoefte. Dat is wat telt.”

 

 ‘Het gaat om de juiste invulling van mobiliteitsbehoeften. Dat is wat telt.’

Individuele mobiliteit

“De grote verandering is inderdaad dat mobiliteit steeds meer individueel en op maat geregeld wordt, in plaats van dat er automatisch een auto van de zaak komt”, vult Chief Sales Officer André van Rheenen aan. “Deze trend is duidelijk waarneembaar. Werknemers krijgen een maandelijks bedrag van hun werkgever waarmee ze zelf mobiliteit inkopen. Ze kiezen desgewenst voor een auto, of voor het openbaar vervoer en een fiets, of voor een combinatie. Dat is voor beide partijen flexibeler, efficiënter en goedkoper, want naast de loonkosten zijn de autokosten in de meeste gevallen de grootste kostenpost.”

Klanten van BMW Group Financial Services hebben de mogelijkheid om de juiste keuze te maken voor wat ze aan mobiliteit wensen. En BMW biedt hen die mogelijkheden dankzij een volledig pakket aan diensten en een compleet productportfolio. BMW Group Financial Services biedt op maat leasing, financiering en verzekering. Met fullservicelease (Service Lease) bijvoorbeeld, levert het een zorgeloze all-inaanbieding – met 0% bijtelling – waarmee zonder verrassingen achteraf direct duidelijk is wat de kosten van het autogebruik zijn. “We merken dat het fenomeen bijtelling een cruciale rol speelt bij de keuze van een auto”, aldus Van Rheenen. Om klanten een helder en overzichtelijk beeld te geven van wat de werkelijke autokosten zijn, staat bij BMW een lease- en financieringscalculator op de website, waarmee iedereen snel kan berekenen welke auto binnen zijn of haar budget past. Deze calculator geeft particulieren en het mkb een duidelijk inzicht in de aanschaf- en gebruikskosten van hun auto.

 

BMW Add-on Mobility

Dat BMW Group Financial Services heel ver gaat in zijn dienstverlening aan klanten, wordt onder meer aangetoond met de service BMW Add-on Mobility. Met deze bijzondere dienstverlening kunnen klanten bijvoorbeeld hun elektrische BMW i3 tijdelijk omruilen voor een BMW of MINI met een benzine- of dieselmotor, wanneer ze met de auto op vakantie gaan naar een land waar geen of nauwelijks oplaadpunten zijn. “Indien gewenst is ook een haal-en-brengservice op locatie inbegrepen, en kunnen wij zelfs voor onderhoud zorgen terwijl de klant in de andere auto rijdt”, legt Van Rheenen uit. “Al deze innovatieve mobiliteitsoplossingen worden ingegeven door de tijdelijk veranderde behoeften van mensen en bedrijven, en onze klanten reageren zeer positief op deze service.” BMW wil zijn klanten zorgeloos rijplezier en optimaal mobiliteitsgemak bezorgen. Om dat voor elkaar te krijgen is niet alleen een groot aanbod van het juiste vervoer nodig, maar ook heldere en overzichtelijke informatie over wat bij BMW en MINI aan mobiliteitsoplossingen mogelijk is. Horst Tampl: “Bij BMW Group Financial Services beschouwen we dat als onze primaire taken. Wij zijn uit op maximale klantondersteuning, klanttevredenheid en vooral veel mobiliteitsgemak.”

Bekijk #3 2014
Magazine
FD Outlook
Uitgave
#3 2014
Auteur
René Moscou
Fotograaf
Fjodor Buis

C-quotes

  • BMW Group Financial Services André van Rheenen toevoegen / Vooral veel mobiliteitsgemak BMW Add-on Mobility, een tweede auto.
  • BMW Group Financial Services André van Rheenen toevoegen / Vooral veel mobiliteitsgemak BMW maakt rijden geweldig!
 

CStories.nl is een uitgave van Adformix.
© 2017 www.cstories.nl - alle rechten voorbehouden.