De vurige ambitie om te blijven groeien

‘Max’ wil om te blijven verbeteren, herkennen we in onze klanten en onszelf’

Exact heeft de ambitie om een wereldwijde topdriespeler te worden met businesssoftware in de cloud voor het mkb. Dit draagt het bedrijf uit in de samenwerking met Formule 1-coureur Max Verstappen.

Drie jaar geleden heeft Exact de organisatie ingericht om zich beter te kunnen focussen op cloudoplossingen. Dat heeft het bedrijf volgens CEO Erik van der Meijden geen windeieren gelegd: “Onze groei zit de afgelopen drie jaar flink in de lift. Elk kwartaal gaat het wéér een stukje sneller. Met cloudoplossingen groeien we 40 à 50% per jaar. In zijn geheel komt de groei uit rond de 7 à 8%. Sinds we eind maart van de beurs zijn gegaan, kunnen we ons zonder druk van aandeelhouders ongehinderd richten op succes op de lange termijn. We hebben concreet onze investeringen opgevoerd, rekening houdend met de vier megatrends in softwareland: social, mobile, analytics en cloud. Tegelijk wordt er sterk geïnvesteerd in de internationale uitrol van Exact Online in de VS, Groot-Brittannië, België, Duitsland en Frankrijk. Inmiddels ondersteunen we wereldwijd zo’n 250.000 organisaties, waarvan 220.000 in de cloud. We groeien dus hard.”

‘Max’ wil om te blijven verbeteren, herkennen we in onze klanten en onszelf’

 

Vurige ambitie

Om internationaal naamsbekendheid op te bouwen is Exact in zee gegaan met Formule 1-coureur Max Verstappen. Het podium waarop hij acteert, trekt wereldwijd 1,8 miljard kijkers, verdeeld over alle continenten. “Met Max als nieuw gezicht van Exact profiteren we van zijn internationaal groeiende naamsbekendheid”, vertelt Van der Meijden. “Er is een duidelijke match met Max’ mentaliteit als het gaat om het realiseren van doelen. We herkennen in hem de krachtige drive om elke dag beter te worden. Om altijd te blijven testen en grenzen te verleggen. Na elke race duikt hij de simulator in om de race te herbeleven en te inventariseren wat er beter kan. Zijn vurige ambitie om alle records te breken en wereldkampioen te worden, die wil om te blijven verbeteren sluit naadloos aan bij die van Exact: ook wij hebben een duidelijke ambitie, namelijk om wereldwijd een topspeler te zijn met businesssoftware in de cloud voor het mkb. Tegelijkertijd zien we die winnaarsmentaliteit ook terug in de ondernemersgeest van onze klanten. Zij zijn sterk gericht op het realiseren van de successen die ze voor ogen hebben met de eigen organisatie. Die ondernemersgeest ondersteunen we met onze daadkrachtige businesssoftware. Klanten met internationale ambities ondersteunen we bij het realiseren daarvan.”

Exact heeft voor de grotere ondernemingen binnen het mkb-segment privatecloudoplossingen geïntroduceerd, vertelt Van der Meijden. “Deze propositie stelt hen in staat om de flexibiliteit van de cloud te combineren met de aspecten van lokaal geïnstalleerde en geconfigureerde software. Exact zorgt voor het beheren, updaten, ondersteunen en beschermen van de software die de wet- en regelgeving van veertig verschillende landen ondersteunt en in evenzovele talen beschikbaar is. Klanten die kiezen voor een privatecloudoplossing zijn dan niet langer afhankelijk van een interne IT-structuur en hoeven geen dure investeringen te doen in hardware. Voor een vast bedrag per maand hebben ze altijd en overal online toegang tot de vertrouwde Exact-omgeving, via hun eigen apparaten.”

 

Beter samenwerken

Met Exact Online biedt Exact daadkrachtige businesssoftware in de cloud voor de kleinere bedrijven met grote ambities. Van der Meijden: “We bieden inspiratie en geven ondernemers via de cloud snel inzicht en controle over alle processen en de totale bedrijfsvoering. Exact Online is tegelijkertijd een platform voor accountants en ondernemers om samen te werken in de cloud. Op basis van analytische functionaliteit kan de accountant beter benchmarken en zich richting ondernemer meer als strategische businessadviseur ontwikkelen. Naast het financiële plaatje gaat het dan onder andere om aspecten op het gebied van zakelijke dienstverlening, logistiek en productieprocessen.”

Van der Meijden: “Onze software is uitermate flexibel en stelt organisaties in staat om nationaal en internationaal gemakkelijk en efficiënt samen te werken, op basis van de meest actuele informatie. Daardoor kunnen onze klanten de juiste beslissingen nemen en worden vurige ambities realiteit.”

Van der Meijden besluit: “We blijven sterk investeren in ons portfolio en ontwikkelen ook nieuwe, innovatieve toepassingen, zoals Exact Online voor Android Wear en voor de Apple Watch. Daarnaast blijven we op internationaal gebied uitbreiden. Daar zal de markt binnenkort meer over horen.”

Bekijk 2015
Magazine
MT Finance
Uitgave
2015
Auteur
Josee Koning
Fotograaf
Sebastiaan Westerweel
 

CStories.nl is een uitgave van Adformix.
© 2017 www.cstories.nl - alle rechten voorbehouden.