Dé beste serviceorganisatie in wording

Dé beste serviceorganisatie in wording

Kees Stroomer, Algemeen directeur ISS Facility Services, vertelt: “Het jaar 2016 was voor ons een mooi jaar met de komst van nieuwe grote klanten zoals Schiphol, Heineken en Enexis.

Een mooie beloning voor een reis die ISS Nederland in 2015 is gestart om de beste serviceorganisatie van Nederland te worden, vooral door te bouwen aan de lokale strategie.” ISS Facility Services werd in 1901 in Kopenhagen, Denemarken opgericht. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een van de grootste internationale dienstverleners ter wereld met zo’n 500.000 medewerkers.

 

Stroomer vervolgt: “We hebben belangrijke organisatiewijzigingen doorgevoerd om nog klantgerichter en slagvaardiger te opereren.” Hoe doet één van de grootste internationale dienstverleners dat? “Er zijn drie strategische programma’s gedefinieerd: van ‘Klantgerichte organisatie’ en ‘Efficiënte inrichting’ tot ‘Beste (voor) medewerkers’. We hebben deze programma’s vervolgens versneld met onze introductie van GREAT, onze internationale transformatiestrategie”, aldus Stroomer.  “En de belangrijkste resultaten zijn al zichtbaar. We hebben een verbeterde strategische focus.

 

We zetten meer in op Integrated Facility Services (IFS) – onder andere PwC en Accenture bedienen we hierin – in plaats van onze single services. Dit is de groei voor de toekomst. Zo worden we een meer klantgerichte organisatie die harder groeit dan de concurrentie en zijn we een employer of choice. Dat komt ook mede doordat we bekend staan vanwege ons sociale gezicht: we bieden werk voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt.

 

De eerste plaats in MT Top-500 is alvast een mooie erkenning in de markt voor het goede werk dat we doen met onze organisatie en onze mensen.”

www.nl.issworld.com

Recente stories